Nullstill
Filter
Ferdig

-

Mer enn 100 treff
 

3 dager 1 500 kr
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. [+]
PowerPoint 2010 er et presentasjonsprogram som brukes når vi skal vise fram data – enten det er tekst, bilder, tall eller tegninger. Programmet kan brukes til å lage lysark som skrives ut, eller vi kan vise presentasjonen ved hjelp av PC + videokanon. På kurset vil grunnleggende funksjoner vektlegges, men vi vil og se på hvordan en bygger opp og setter sammen en presentasjon. Forkunnskaper: Du må ha kunnskaper tilsvarende PC-begynnerkurs. Brukere av Powerpoint 2007 kan og følge dette kurset. [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 9 000 kr
ITIL® er det mest utbredte og anerkjente rammeverket for IT Service Management (ITSM) i verden, og ITIL® 4 Foundation er et introduksjonskurs til rammeverket. [+]
ITIL® 4 Foundation-kurset er en introduksjon til ITIL® 4. Kurset lar kandidater se på IT-tjenestestyring gjennom en ende-til-ende driftsmodell, som inkluderer oppretting, levering og kontinuerlig forbedring av IT-relaterte produkter og tjenester. E-læringskurset inneholder 12 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Foundation e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® Foundation online voucher til sertifiseringstest + digital ITIL Foundation bok Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. Sertifiseringen består av: 40 spørsmål Multiple Choice 60 minutter + 15 minutter til rådighet dersom du ikke har engelsk som morsmål For å bestå må du ha minimum 26 riktige (65%) Ingen hjelpemidler tillatt ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurs for assistenter i barnehage/skole/sfo, barne- og ungdomsarbeidere, omsorgsarbeidere, andre yrkesutøvere og foreldre.   • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til     pedagogiske mestringsmuligheter.   Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:              3 innleveringer Pris:              kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert                                 avdrag). Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset • Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse og en teoretisk begrunnelse for krisepedagogikk. • Det gis eksempler på hvordan den enkelte kan rammes av individuelle og kollektive kriser. • Det gis også eksempler på bruk av metoder med tanke på å «omskape» kriser og traumer til pedagogiske mestringsmuligheter.   Kursdeltakerne skal få kunnskap om: • Hvordan ansatte i barnehage og skole kan bli bedre til å hjelpe barn og ungdom etter kriser og traumer. • Hvordan gjøre hendelsene forståelige og håndterbare slik at hverdagen i barnehagen og skolen blir mest      mulig meningsfull. • Hvordan man aktivt kan ta del i barnets opplevelse av krisen slik at den blir noe barnet kan lære av.   Tema • Barn og ungdom – kriser og traumer • Hva er krisehjelp? • Traumeteorier • De skjulte krisene • Kriser og læring • Krisepedagogikk i barnehage og skole • Krisepedagogisk modell • Pedagogikk og terapi • Krisers innvirkning på læring • Terapeutisk kommunikasjon • Krisepedagogiske metoder • Spenningsreduserende tiltak • Krisepregnende nyheter • Når katastrofen angår oss alle • Sorghåndtering – kunnskapsformidling • Kriseberedskap   Litteratur Krisepedagogikk Magne Raundalen/Jon-Håkon Schultz ISBN 9788215009131 Universitetsforlaget 2006     Vurdering  Vurdering bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Virtuelt klasserom Hele landet 4 timer 3 950 kr
03 Jun
Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. [+]
NTI leverer opplæring for å forenkle og effektivisere din arbeidshverdag Årlig utdanner over 8.000 personer seg i ulike CAD- og BIM-løsninger hos NTI.Vi har mer enn 70 forskjellige kurs innen fagområdene CAD/BIM-, Industri, Prosess, Plant og Infrastruktur- og dokumenthåndtering, og i snitt har våre 100 konsulenter og instruktører mer enn 10 års erfaring med opplæring og konsulenttjenester.   Forma oppstartskurs for arkitekter, byutviklere og eiendomsutviklere  Dette kurset gir deg oversikt over funksjoner i Forma som er skapt for alle som jobber med by- og boligutvikling. Du vil etter kurset kunne analysere viktige parametere som dagslys, støypåvirkning, åpen plass, vind, termisk komfort, etc. Det vil bli gitt opplæring i funksjonene i Forma, samt en anbefalt workflow, som gir deg mulighet til fleksibel design og kontinuerlig endring av områdeforslag. Kurset er en kombinasjon av teoretisk gjennomgang og praktiske øvelser. Få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Skape 3D-modeller av et område og det som er rundt, ved å bruke automatiske datasett. Teste områdeforslagene og få nøyaktige analyser av over 100 kriterier. For eksempel støy, vind, sol og mikroklima. Effektivisere den tidlige planleggingen og arbeidsflyten med intuitive verktøy og generativt design.   Målsetting Målet er at du som kursdeltaker skal kunne være isand til og få kontroll over design og områdeforslag med nøyaktige analyser av støy, vind, sol og mikroklima.   Vi tror på mottoet om at «alle skal kunne analysere» og vi hjelper deg å ta i bruk verktøyet som et hverdagsverktøy. [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettressurser. [+]
Kurset passer for: deg som har design og håndverk vg1 eller formgivingsfag grunnkurs samt fellesfagene/allmennfagene fra vg1 og vg2/grunnkurs og vk-1. deg som har lang praksis i yrket og som ønsker å ta fagprøven (praksiskandidat).   Kursets innhold er: Felles programfag: Aktiviseringsfag - Administrasjonsfag Nettkurs uten samlinger med nettressurser.   Start:              Når du selv ønsker. Omfang:          3 innleveringer Pris:                Felles programfag: Kr. 10.000,- ekskl. lærebøker og eksamensavgift (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i  avdragsgebyr pr. avdrag)   Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Det er i alt 3 innleveringer – 1 for hvert fag i tillegg til en tverrfaglig oppgave • Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål.   Det følger med ulike nettressurser som du kan benytte så mye og så ofte du vil.   Lånekassen Utdanningen er godkjent for lån og stipend i Lånekassen. For å få lån omgjort til stipend kreves det at deltaker avlegger privatisteksamen i samtlige fag som utgjør 4 eksamener eller avlegger den teoretiske prøven som inngår i fagprøven.   Eksamensform  Privatisteksamen etter gjeldende regler. Oppmelding elektronisk: www.privatistweb.no Fører frem til fagbrev.   Fagprøven som praksiskandidat: Fagprøven består av en teoretisk del og en praktisk del. Dette gjelder for praksiskandidater – de som har minst 5 års godkjent praksis fra yrket, avlegger teoretisk del av fagprøve i tillegg til den praktiske fagprøven.  Det kreves ikke dokumentert praksis for å avlegge den teoretiske prøven.  For å kunne fremstille seg til den praktiske del av fagprøven kreves det dokumentasjon på 5 års godkjent praksis. Praksis vurderes av fylkeskommunen hvor du bor.   Fagprøven for de som følger skolemodellen (lærlinger): Har du allmennfagene fra ordinær videregående skole, anbefaler vi deg å ta privatisteksamen i samtlige programfag for vg1 og vg2. Du kan da søke lærlingeplass for 2 år. De som er lærlinger må ta eksamen i hvert enkelt fag for vg1 og for vg2 i tillegg til teoretisk og praktisk fagprøve.   Om jobben Som aktivitør skal du legge til rette for kreative aktiviteter for ulike brukergrupper som eldre, psykisk utviklingshemmede og psykisk- eller fysisk funksjonshemmede. Aktivitetene kan for eksempel være husflids- og handverksaktiviteter, fysiske aktiviteter av ulike slag, eller dagligdagse gjøremål.    Målsettingen er å opprettholde eller å forbedre brukernes funksjonsnivå bade fysisk, psykisk og intellektuelt.    Vanlige arbeidsoppgaver for en aktivitør er: • planlegge,lede, gjennomføre aktiviteter • vurdere og dokumentere aktiviteter • utvikle, kvalitetssikre og markedsføre aktiviteter   Personlige egenskaper Som aktivitør bør du være kreativ og ha evne til a finne praktiske løsninger på utfordringer som dukker opp. Kommunikasjon, forståelse og evne til a komme kontakt med ulike typer mennesker er også typiske egenskaper ved aktivitøren. Tillegg må du ha kunnskap om menneskets naturlige utvikling, førstehjelp og enkel sykdomslære.   Hvor jobber aktivitøren? Som aktivitør kan du jobbe i ulike helseinstitusjoner, hjemmebaserte tjenester, kultur- og fritidssektoren, rusomsorgen, skole, SFO, frivillighetssentralen eller i private vernede bedrifter. Som aktivitør jobber du ofte med eldre, psykisk utviklingshemmede, funksjonshemmede, barn, ungdom og andre grupper med behov for rehabilitering.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift.   Dersom du ønsker å komme i kontakt med studieekspert kan du trygt ta kontakt med oss på telefon: 913 58 038 eller sende oss E-post til: postmottak@kompetansesenter-bedriftshjelp.com [-]
Les mer
Virtuelt eller personlig Bærum 2 dager 9 900 kr
17 Mar
12 Jun
Kurset passer for deg som har liten eller ingen erfaring i bruk av Revit og som skal prosjektere og utføre hydrauliske beregninger på sprinkleranlegg. [+]
Fleksible kurs for fremtidenNy kunnskap skal gi umiddelbar effekt, og samtidig være holdbar og bærekraftig på lang sikt. NTI AS har 30 års erfaring innen kurs og kompetanseheving, og utdanner årlig rundt 10.000 personer i Nord Europa innen CAD, BIM, industri, design og konstruksjon.   Revit med MagiCAD sprinkler grunnkurs Her er et utvalg av temaene du vil lære på kurset: Grunnleggende innføring i Revit Oppsett av nytt sprinkler prosjekt i Revit Grunnleggende prosjektering av sprinkleranlegg Behandling av rørtyper, systemer etc Lage egne produkter for sprinklerhoder og andre produkter Hydrauliske beregninger IFC-eksport Oppsett av tegninger Prosjektering og beregning av sprinklerinstallasjoner i Revit med MagiCAD Piping og Sprinkler Calculation. Sprinkler er en viktig del av VVS-faget og en viktig del i et BIM-prosjekt. Man vil på kurset lære grunnleggende bruk av Revit med MagiCAD med fokus på funksjonalitet og teknikker for prosjektering og beregning av sprinkleranlegg. Kurset er lagt opp med teoretiske og praktiske forelesninger fra kursleder med innlagte praktiske øvelser slik at du får dypere forståelse for, og erfaring med bruk av programvaren. Tilpassete kurs for bedrifterVi vil at kundene våre skal være best på det de gjør - hele tiden.  Derfor tenker vi langsiktig om kompetanseutvikling og ser regelmessig kunnskapsløft som en naturlig del av en virksomhet. Vårt kurskonsept bygger på et moderne sett av ulike læringsmiljøer, som gjør det enkelt å finne riktig løsning uansett behov. Ta kontakt med oss på telefon 483 12 300, epost: salg@nticad.no eller les mer på www.nticad.no [-]
Les mer
Nettkurs 60 timer 5 995 kr
06 Jan
Jobber du som sjåfør på buss eller annen persontransport – eller varetransport – og ønsker å kommunisere bedre med dine kunder og kollegaer? Yrkesno [+]
Jobber du som sjåfør på buss eller annen persontransport – eller varetransport – og ønsker å kommunisere bedre med dine kunder og kollegaer? Yrkesnorsk er et norskkurs som fokuserer på språket og ordforrådet du trenger i ditt yrke. Målet med kurset er at du skal lære mer norsk, og få bedre forståelse for ord og uttrykk som brukes i din bransje. [-]
Les mer
Nettkurs 75 minutter 5 600 kr
PRINCE2 Agile Foundation gir forståelse for hvordan man bruker PRINCE2 i kombinasjon med smidige metoder. Gjennom sertifiseringen lærer du hvordan PRINCE2s prinsipper, pr... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher i en e-post fra Peoplecert. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 55% korrekte svar (dvs 28 av 50 spørsmål). Deltakerne har 1 time og 15 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.     [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 10 000 kr
ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support dekker «kjernen» i ITIL®, aktiviteter rundt administrasjon av tjenester, og utvider omfanget av ITIL® til å omfatte «oppre... [+]
Kurset fokuserer på integrering av forskjellige verdistrømmer og aktiviteter for å lage, levere og støtte IT-aktiverte produkter og tjenester, samtidig som den dekker støtte for praksis, metoder og verktøy. Kurset gir kandidatene forståelse for tjenestekvalitet og forbedringsmetoder. E-læringskurset inneholder 18 timer med undervisning, og er delt inn i 8 moduler. Les mer om ITIL® 4 på AXELOS sine websider. Inkluderer: Tilgang til ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support e-læring (engelsk) i 12 måneder. ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support online voucher til sertifiseringstest.  Du vil motta en e-post med tilgang til e-læringen, sertifiseringsvoucher og digital bok fra Peoplecert. Du avtaler tid for sertifiseringen som beskrevet i e-posten fra Peoplecert. ITIL®/PRINCE2®/MSP®/MoP® are registered trademarks of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. [-]
Les mer
Nettkurs 40 minutter 5 600 kr
MoP®, er et rammeverk og en veiledning for styring av prosjekter og programmer i en portefølje. Sertifiseringen MoP Foundation gir deg en innføring i porteføljestyring me... [+]
Du vil få tilsendt en «Core guidance» bok og sertifiserings-voucher i en e-post fra Peoplecert. Denne vil være gyldig i ett år. Tid for sertifiseringstest avtales som beskrevet i e-post med voucher. Eksamen overvåkes av en web-basert eksamensvakt.   Eksamen er på engelsk. Eksamensformen er multiple choice 50 spørsmål skal besvares, og du består ved 50% korrekte svar (dvs 25 av 50 spørsmål). Deltakerne har 40 minutter til rådighet på eksamen.  Ingen hjelpemidler er tillatt.     [-]
Les mer
Nettkurs 12 måneder 4 700 kr
Ta opp historie - nettstudier fra videregående skole hos K2 Utdanning (privatist). Med nettstudier bestemmer du hvor og når du vil lære. [+]
I faget Historie lærer du om verdens- og norgeshistorien, og får innsikt i sammenhenger og konsekvenser av historiske hendelser. Historie er et av fagene du må ha for å oppnå generell studiekompetanse (23/5 regelen) eller som påbygg til fagbrev. Du kan også ta faget for å forbedre karakteren din.  Innhold/temaer Kurset gir deg innsikt i viktige historiske temaer og perioder i norsk og internasjonal historie. Gjennom arbeidet med historiefaget er målet at du skal forstå deg selv og samfunnet bedre. Du vil også kunne orientere deg, ta stilling til og se nåtidige utfordringer i en historisk sammenheng. Gjennom varierte leksjoner utforsker vi mennesker og samfunn i fortid, nåtid og fremtid. Hva mente Maria Antoinette da hun uttalte «La dem spise kake»? Hvorfor ble Julius Cæsar knivstukket 23 ganger på senatgulvet?Kurset er delt opp i følgende temaer:- Historie innledning- Verden blir til: 1500 F.Kr. til 1500- Verden blir mindre: 1500-1800- Verden forandres: 1800-1914- Verden i ubalanse: 1914-1945- Verden i endring: 1945- nå- AvslutningNivået og kurset tilsvarer antall årstimer man har undervisning i historie på vgs. Dette passer for deg som Skal studere på høyskole eller universitet og- trenger studiekompetanse og er 23 år eller eldre, se her for info om 23/5 regelen (6-fagspakken)- har fagbrev (vg1 + vg2) og trenger påbygg for å oppnå studiekompetanse (4-fagspakken)- ønsker å forbedre karakterer fra videregående skole Gjennomføring NettstudierDu bestemmer hva, hvor og når du vil lære. Her får du varierte leksjoner i form av tekster, video, quiz, podcast, veiledning og oppgaver. Du har alltid kontakt med din personlige lærer hos K2. Målet er å gjøre deg best mulig forberedt til eksamen. Din digitale læringsplattform Den nettbaserte læringsportalen til K2 er tilpasset både mobil, nettbrett og pc. Det gir deg enkelt tilgang til å studere faget på en engasjerende og spennende måte, uansett hvor du er. Her kan du prøve historiekurset (gratis) Eksamen Som deltaker ved K2 er du privatist og må ta eksamen i fagene for å få karakter. Historie har muntlig eksamen. Oppmeldingsfristene er normalt 15. september og 1.februar. Plattform for oppmelding til eksamen kan variere fra fylke til fylke. Se fylkesoversikt her. Husk at betaling av eksamensavgiften skjer ved oppmelding.  Veien videre Med generell studiekompetanse (23/5-regelen og de 6 fagene du kan ta hos oss) eller vitnemål fra studieforberedende program (4 fagene) kan du søke opptakt til høgskoler og universitet. Se praktisk info for frister og opptak til universitet og høyskole. Gratis veiledning Er du usikker på hva som skal til for å få studiekompetanse, ta gjerne kontakt med oss for gratis veiledning. Vi har veiledere med mange års erfaring som står klare til å hjelpe deg!Ønsker du mer informasjon om kurset velg "Send meg info"-knappen under. Vil du chatte med oss, klikk på ikonet nederst i høyre hjørne. For all kontakt info se her Lånekassestøtte Utdanningen er godkjent i lånekassen. Søk direkte via lanekassen.no. For mer informasjon se nettsiden vår under Praktisk info. Støtteordninger Er du organisert i en fagforening, kan du i de fleste fagforeningene søke støtte til utdanning. Dersom du er organisert bør du sjekke med din fagforening om muligheter for støtte, frister og hvordan du søker. Forkunnskaper Du må ha fullført grunnskole eller tilsvarende opplæring. Minoritetsspråklige bør ha minimum B1-nivå i norsk muntlig og skriftlig. Dersom du har behov for å lære mer norsk før du starter på utdanning har vi norskkurs på forskjellig nivå (A1-B2). Språkkursene er digitale med personlig oppfølging fra lærer. Se alle kurs her Krav til utstyr Som deltaker på K2 Nettstudier kan du bruke både mobil, nettbrett og PC når du tar kurset.Til eksamen må du ha tilgang til PC. I tillegg trenger du PC-versjonen av Office eller tilsvarende programmer. Se her hva du har tilgang til av nettbaserte ressurser på eksamen. Praktisk info Du finner svar på ofte stilte spørsmål på nettsiden vår under praktisk info.   [-]
Les mer
Nettkurs 100 timer 23 900 kr
10 Mar
Har du en jobb der du fremstiller produkter gjennom ulike prosesser der arbeidsoppgavene dine er forbedringsteknikk og optimalisering av produksjonsprosesser for å imø [+]
Har du en jobb der du fremstiller produkter gjennom ulike prosesser der arbeidsoppgavene dine er forbedringsteknikk og optimalisering av produksjonsprosesser for å imøtekommet samfunnets krav til effektivitet og produktkvalitet? Jobber du ved en prosess-, metallurgi- eller vareproduksjonsbedrift? Med et fagbrev i produksjonsteknikkfaget faget får du dokumentert din kompetanse, som er stadig viktigere i arbeidslivet.            Teori til fagbrev er første steg på veien.        [-]
Les mer
Nettkurs 4 500 kr
Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC. [+]
Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av sorg og sorgreaksjoner, og gjøre deltakerne i stand til å ta vare på barn i sorg. Kurset vil øke forståelsen for sorgreaksjoner på ulike alders- og utviklingstrinn. I tillegg gis det praktiske råd og retningslinjer for hvordan barn best kan ivaretas når dødsfall rammer familie eller venner.Nettkurs eller brevkurs kombinert med forelesninger i form av lyd og bilde på din egen PC.     Start:          Når du selv ønsker. Omfang:     3 innleveringer Pris:           kr. 4.500,- (kan deles i 4 månedlige avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr for hvert avdrag).    Tidsplan • Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av besvarelser til veiledning. • Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du bestemmer selv hvor lang tid du vil bruke.   Innleveringer • Innlevering av 3 besvarelser   Mål for kurset Kurset skal gi deltakerne en faglig forståelse av sorg og sorgreaksjoner, og gjøre deltakerne i stand til å ta vare på barn i sorg.   Kursbeskrivelse Kurset vil øke forståelsen for sorgreaksjoner på ulike alders- og utviklingstrinn. I Tillegg gis det praktiske råd og retningslinjer for hvordan barn best kan ivaretas når dødsfall rammer familie eller venner.     Tema • Barns forståelse av døden på ulike alderstrinn • Vanlige sorgreaksjoner hos barn • Skillet mellom traumer og sorg • Foreldres/søskens/besteforeldres/venners/andres død • Spesielle dødsfall • Hva gjør sorgen verre? • Forholdet til den døde • Barns fantasier og årsakstenkning • Kjønnsforskjeller i barns sorg • Omsorg for barn i sorg og krise • Rådgivning til foreldrene • Formidling av dødsbudskap til barn • Åpen og ærlig kommunikasjon • Dødsfall etter sykdom • Håndtering av dødsfall i barnehage og skole • Forberedelse før dødsfall  • Lærerne som ressursgruppe • Lærernes egne behov • Dødsfall i barnehagen • Krisebehandling eller sorgterapi for barn • Sorggrupper for barn   Litteratur Sorg hos barn Atle Dyregrov ISBN 9788245005677 Fagbokforlaget 2006   Vurdering  Bestått/ikke bestått.   Kursbevis  Kursbevis utstedes til de som har bestått og som har betalt kursavgiften i sin helhet.   Er du organisert? Undersøk med ditt fagforbund om du kan søke å få dekket kursavgift. [-]
Les mer
Sentrum 16 timer 25 000 kr
Kontinuerlig kompetanseutvikling og nettverksbygging på en fortrolig arena [+]
Nettverksgrupper Bærekraft - Kontinuerlig kompetanseutvikling og nettverksbygging på en fortrolig arena   Vi har gjennom en rekke år fasilitert fortrolige styrenettverksgrupper som en arena for praktisk læring og nettverksbygging innen styrearbeid. Mange av deltagerne her samt de som har deltatt på våre bærekraftskurs har etterlyst en lignende arena for bærekraft og samfunnsansvar.   Hensikt med deltakelse i nettverksgrupper KONTINUERLIG UTVIKLINGVed å delta vil deltakerne:1. Lære av hverandres erfaringer og få påfyll fra eksterne2. Presentere egne problemstillinger for diskusjon3. Diskutere aktuelle tema av felles interesse   FORTROLIG ARENATemaene som diskuteres er praktiske problemstillinger hos deltakerne, og kan være av fortrolig art. Dermed forutsettes fortrolighet, som sikres gjennom signering av deltakeravtale med klausul om konfidensialitet.   MANGFOLD AV KOMPETANSE BLANT DELTAKERNEBest utbytte oppnås ved mangfold blant deltakerne, som eiere, styreledere/-medlemmer, daglig ledere, revisorer og advokater, samt andre med aktiv relasjon til bærekraft og samfunnsansvar.   NETTVERKSBYGGINGDeltakelse i Styreforeningens nettverksgrupper i bærekraft bidrar til å utvide deltakernes profesjonelle nettverk, og man møter likesinnede for erfaringsutveksling og faglig sparring også utenfor nettverksmøtene.   Erfarne prosessveiledereKompetanseutvikling og nettverksbygging styrkes av erfarne prosessveiledere som selv har bred erfaring fra fagområdet fra et forretningsperspektiv. I Styreforeningens nettverksgrupper for bærekraft møter du enten Margrethe Snekkerbakken, Ole Sverre Spigseth eller Ingvild Myhre. Alle med lang erfaring fra bærekraftsområdet både som konsulenter og toppledere, så vel som fra styrerommet. I tillegg til kompetanseutbytte ved læring av hverandre i gruppene, vil prosessveileder planlegge møtene rundt viktige tema som springer ut fra ønsker fra deltakerne, fra forskningsverden, eller fra regulatoriske myndigheter, som vil være viktige for norske virksomheter fremover.   Opplegg og vilkår for deltakere Møtestruktur Møtestrukturen gjennom året består av:1. Formøte for nye deltakere2. Ordinære møter; - ett møte per kvartal3. Fellesmøte for alle deltakerne i alle nettverksgruppene   Det er normalt lagt opp til 4 ordinære møter á 4 timer per år, etter arbeidstid kl. 17 – 21, med bevertning ved møtets start. Om enkelte grupper ønsker visse tilpasninger av møtetiden, så er vi fleksible på det. Møtene er av typen «workshops» hvor agendaene settes av nettverksgruppen sammen med fasilitator. Normalt vil det være 2 – 4 bærekraftsrelaterte tema per møte. Innledninger gis delvis av deltakerne selv og delvis av prosessveileder, men kan også gis av spesielt inviterte.   Bindingstid for deltakereEn bindes for et år om gangen, men vår erfaring fra andre nettverksgrupper viser at de fleste medlemmene deltar i flere år.Før starten av hvert år gis en skriftlig beskjed i god tid innne fristen om at en kan melde seg av.   Eksempler på temaerTemaene er av praktisk interesse, og hovedsakelig dreier seg om temaer/problemstillinger som deltakerne har erfaringer med eller er midt oppe i. Men det er også aktuelle temaer fra forskningsverden, eller fra regulatoriske myndigheter, som vil være viktige for norske virksomheter fremover og som deltagerne vil ha stor nytte av i sine egen verv. Som eksempler på tema kan nevnes: Status regulatoriske krav i dag og fremover Taksonomien - relevans for egen bedrift Bærekraftsledelse – en av mange roller som leder Bærekraft – styrets ansvar Bærekraft og lønnsomhet – fra plikt til butikk Bærekraftig innovasjon og forretningsutvikling - mulighetsrommet Risiko i et bærekraftsperspektiv – lederrollen og styrets rolle Sirkulærøkonomi – krav og muligheter Sosial bærekraft – mer enn åpenhetsloven Klimaregnskapet – og andre regnskapSertifiseringer – hva passer for oss Rapportering – hva kjennetegner standardene og hvilke skal man velge Rapportering – digitale verktøy   FortrolighetAlle deltakere i nettverksgruppene signerer en deltakeravtale, med bl.a. en paragraf om konfidensialitet, med følgende tekst:"All fortrolig eller konfidensiell informasjon som Partene får delaktighet igjennom møtene i gruppen, skal holdes konfidensiell overfor 3dje part. Dette gjelder så lenge informasjonen ikke er allment kjent eller allment tilgjengelig på annen måte."   Hvem er de andre deltakerne i en gruppe?Ved tilbud om deltakelse i en nettverksgruppe får kandidaten vite hvem de andre deltakerne i gruppen er. Dette er viktig for å kunne vurdere om det er en gruppe-sammensetning som synes attraktiv.Det skal også nevnes at ved tilbud om deltakelse gjøres en vurdering om det kunne bli en interessekonflikt i gruppen, f.eks. konkurrenter, eller kunde/leverandør-forhold. Slike interessekonflikter skal unngås i gruppene, da det ville hemme åpenhet om problemstillingene som diskuteres.   Medlemskap i StyreforeningenStyreforeningen tilbyr medlemskap som innbefatter en rekke fordeler, se Styreforeningens nettsider. Som ny deltaker i en nettverksgruppe i regi av Styreforeningen, vil du (dersom du ikke er medlem i Styreforeningen fra før) automatisk få gratis prøvemedlemskap i Styreforeningen for 6 måneder fra påmelding. Etter utløpet av prøveperioden vil deltaker få tilsendt faktura/tilbud om videre medlemskap i Styreforeningen iht. den til enhver tid gjeldende prisen for medlemskapet. Imidlertid vil da dette gjøre at deltakeravgiften for fortsatt deltakelse i styrenettverksgruppen får en rabatt iht. gjeldende rabatter for medlemsfordeler. Hvis en ikke ønsker å fortsette medlemskapet i Styreforeningen, kan en enkelt avslutte dette med umiddelbar virkning.”   [-]
Les mer
Nettkurs 10 000 kr
Nettkurs uten samlinger med nettforelesninger [+]
Salg og reiseliv vg2Nettkurs uten samlinger med nettforelesningerVg2 salg og reiseliv handler om å utvikle kommersiell forståelse gjennom markedsføring, samhandling, lønnsomhetsanalyse og organisasjonsutvikling. Gjennom utforsking av arbeidsformer og teknologi skal elevene bygge og holde ved like profesjonelle relasjoner og utvikle yrkesidentitet. Programfagene handler videre om å tilpasse og skape salgs-, reiselivs- og serviceopplevelser til ulike målgrupper og markeder. Dette handler om å utnytte lokale, nasjonale og internasjonale ressurser bærekraftig for å skape merverdi i samfunnet. Alle fag skal bidra til å realisere verdigrunnlaget for opplæringa. Vg2 salg og reiseliv skal bidra til at elevene møter kunder og gjester med respekt for identitet og kulturelt mangfold. Programfagene skal også bidra til skaperglede og innovasjon gjennom utforsking av muligheter, målgrupper og markeder. Videre skal programfagene være med på å utvikle kunnskap om etiske utfordringer innenfor salg og reiseliv. Felles programfag: forretningsdrift • innovasjon og markedsføring • kultur og kommunikasjon Start: Når du selv ønskerVarighet: En innlevering for hvert fag – i alt 3Pris: Felles programfag: kr. 10.000,- ekskl lærebøker og eksamensavgift(Kan deles i 4 avdrag med kr. 200,- i avdragsgebyr pr. avdrag.) Tidsplan• Kurset kan tas etter egen tidsplan med innlevering av mapper til retting.• Du velger selv når du vil starte opp med kurset og du velger selv hvor lang tid du vil bruke. Innleveringer• En innlevering for hvert fag – i alt 3.• Kurset er i tråd med læreplanens kompetansemål. LånekasseKurset er godkjent i Lånekassen. Yrker som bygger på vg2 salg, service og sikkerhet:• Reiselivsmedarbeider • SalgsmedarbeiderEksamensform • Privatisteksamen etter gjeldende regler. Prosjekt til fordypning• Forskrift for prosjekt til fordypning gjelder. [-]
Les mer